Negace vznikla během roku 1995 a zpočátku hrála ve tříčlenné sestavě : Míra Mareš - zpěv, kytara;
Karel Mlčoušek - sólová kytara; Jarda Urbánek - zpěv, 12-ti str. kytara. V létě roku 1996 odjel Karel do USA. Zbývající dva členové
pokračovali v činnosti až do jeho návratu na jaře roku 1997. Od podzimu téhož roku až
dodnes hraje skupina ve dvoučlenné sestavě ( Míra a Karel ). Postupem času si získala své
posluchače a dnes je velice žádanou pro svůj široký záběr repertoáru a pro svoji
bezprostřednost. V létě hraje často v autocampingu " Na Hradci ", pravidelně hraje taneční
zábavy po celém okolí. Je prostorově i finančně nenáročná.
Jak to vidím já - autor: Míra Mareš ( NEGACE )
Mluvíme-li
o historii skupiny Negace, je nutné podívat se do roku 1981
někam na střední Slovensko. Tehdy zde byla založena skupina
„Negácia“ a mezi
zakládajícími členy jsem byl i já (basová kytara, zpěv). Přes obrovskou
vzdálenost od Žatce vystoupila zmíněná skupina i zde a to v lednu roku 1982 na
maturitním plese Gymnázia (byl přítomen i Frankie, ale myslím, že si toho moc
nepamatuje). Moje další hudební aktivity jsou spojeny až s působením ve skupině
Průvan. Nejprve jako zvukař, později jako hráč na akustickou kytaru. V té době
přišel Karel Mlčoušek s nápadem využít při hře sequencer a tak vznikla skupina
Kamaše. Toto seskupení vystoupilo pouze třikrát a to
vždy pro vojáky. Poprvé jsme svou hudbou zpříjemnili odchod vojáků do zálohy na tehdy
ještě fungujícím vojenském letišti, později na ASUTu. V regionálním kole této soutěže v
Karlových Varech se skupina nijak výrazně neprosadila. Porota (mj.: Petra Černocká, Jirka
Pracný, Pepa Nos) nám vytýkala právě používání sequenceru. Pepa Nos řekl : „
Hrajete hezky, máte pěkné písničky, ale když já místo toho bubeníka vidím dvě
zkřížené rakve.“ V té době asi málokdo tušil, že postupem času skutečně dojde u
podobných formací k „pohřbení“ živých bubeníků a k jejich nahrazení sequencery
a podobnými automaty.
Po tomto úspěchu jsme se s Karlem věnovali pouze činnosti v Průvanu, ale
semínko již bylo zaseto. Zásadní zlom nastal po odchodu čtyř členů ze zmíněné
skupiny. Začal jsem zpívat větší část repertoáru, Karel se více věnoval hře na
sólovou kytaru a postupem času přišel opět ke slovu sequencer. Hrálo se převážně
country a folk, ale také pop a nějaká ta dechovka. V té době se stal Průvan dost
populární právě díky širšímu záběru repertoáru a myslím si, že to bylo dobré
období.
Na podzim roku 1995 jsem přivedl do Průvanu dvě zpěvačky – Kamilku a Jířu –
a navrhl jsem, že budeme „dělat umění“. Asi každý muzikant, který si občas
napíše nějakou vlastní písničku, má zřejmě potřebu prezentovat své „pokusy“ za
hranicemi regionu, nejlépe v celostátním měřítku. Začali jsme velmi pilně
nacvičovat několik mých písniček s cílem uspět na Portě a podobných soutěžích.
Tolik očekávaná sláva se nedostavila, ale nějakou tu cenu jsme si domů
přivezli. Zajímavé bylo, že se vytvořily vlastně dvě sestavy jedné skupiny.
Průvan – zábavy (stále větší tlaky hrát bez sequenceru), Průvan – umělecké
těleso. Aby toho nebylo málo, jako alternativu k oběma formacím jsme si s Karlem
založili třetí – skupinu Negace. Průvan se vrátil
do starých country kolejí, jeho uměleckou podobu jsme po skončení soutěží rozpustili a
Negace se začala pomalu rozjíždět ve složení : Karel – sólová kytara, Jarda – zpěv, 12-ti str.
kytara, Míra – zpěv,kytara. Repertoár byl zpočátku stejný jako v Průvanu,
později se začaly dělat nové písničky. V létě roku 1996 se Karel vydal za
„velkou louži“ a po počátečních rozpacích obě kapely pokračovaly v činnosti.
Po jeho návratu v roce 1997 jsme založili výhradně folkově zaměřenou sestavu s
názvem
Mikádo (Karel, Kamča, Jířa a já), abychom se opět celostátně proslavili.
Nic mimořádného se nestalo a tak v zimě téhož roku nastává zásadní zlom v našich
uměleckých životech. Karel, Frankie a já odcházíme z Průvanu, Jarda (aby nám to
bylo líto) z Negace. Všichni se začínáme věnovat svým vlastním aktivitám.
Dnes (leden 2000) přetrvává stav z roku 1997, pouze Frankie opustil domácí
bačkory a začal působit ve sdružení Sešlost. Doufám, že jsem Vás v
předcházejících řádcích moc nenudil a že ti, kteří se zajímají o regionální
aktivity v tomto žánru (ale i všichni náhodní čtenáři) se dozvěděli něco nového
z provázané historie známých žateckých skupin.
Míra
VŠEHOCHUŤ
TECHNICKÉ POŽADAVKY
Skupina hraje na vlastní aparaturu, pro kterou je třeba zabezpečit:
síť 220v/50Hz
Při koncertování na společnou aparaturu, je třeba zabezpečit:
2 mikrofony na zpěv
4 nástrojové linky
FOTOGALERIE
© Ing.František Roubal - frankie´s pages Všechna práva vyhrazena,
použití možné při zachování autorské poznámky.
Optimalizováno pro :
IE6 1024x768
|