logolink

| 4. TŘÍDA | 5. TŘÍDA | 6. TŘÍDA | 7. TŘÍDA | 8. TŘÍDA | 9. TŘÍDA |


4. TŘÍDA


ZÁŘÍ

  • Poučení o bezpečnosti práce, řád učebny - 1.h
  • Přihlašování do systému pomocí účtu - 1.h
  • Seznámení s technikou – blue bot, ipad - 1.h

  • 1. Základy algoritmizace s robotickou hračkou blue bot - 5.h

    • Základní ovládání
    • Sled zadaných příkazů
    • Určení cílového místa
    • Hledání chyby v programu





1. Algoritmizace s využitím robotických hraček pro děti do 8 let

Učebnice str. 32–37

ŘÍJEN

    2. Základy algoritmizace Emil 3 / Svět 1 - 8.h

    • Přímé řízení postavy
    • Čtení a interpretace záznamu pohybu
    • Pořadí a jeho plánování
    • Opakující se vzory, kroky, postupy
    • Pravidla tvorby algoritmu
    • Omezení příkazů, počtu kroků

2. Algoritmizace s využitím programu Emil 3 / 1

Pracovní sešit str. 3-15
Metodická příručka str. 9-39

LISTOPAD

    2. Základy algoritmizace Emil 3 / Svět 1 - 4.h

    • Stav postavy, změna stavu nástrojem
    • Dostupné nástroje
    • Řetězení nástrojů
    • Program a jeho vlastnosti
    • Vytváření, vykonání, úprava a oprava programu

    3. Úvod do kódování a šifrování dat a informací - 4.h

    • Informace pomocí obrázku
    • Piktogramy, emodži
    • Kód pomocí textu
    • Přenos na dálku
    • Šifrování a dekódování

2. Algoritmizace s využitím programu Emil 3 / 1

Pracovní sešit str. 3-15
Metodická příručka str. 9-39

3. Metodika Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ

Učebnice str. 7-27

PROSINEC

    4. Úvod do kódování a šifrování dat a informací - 6.h

    • Kódování obrázku
    • Pixel, rastr, rozlišení
    • Skládání obrázku
    • Tvary, skládání obrazce

4. Metodika Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ

Učebnice str. 7-27

LEDEN

    5. Ovládání digitálního zařízení - 8.h

    • Pohyb po obrazovce a klikání myší
    • Přesouvání objektů
    • Dvojklik myší
    • Kreslení čar v malování
    • Kreslení tvarů v malování
    • Vybarvování objektů
    • Ovladače grafiky
    • Psaní na klávesnici
    • Úprava textu

5. Učebnice Informatika pro 1. stupeň základní školy - VANÍČEK 1

Učebnice Kapitola 1 - str. 4-13

ÚNOR

    5. Ovládání digitálního zařízení - 8.h

    • Spouštíme aplikace
    • Okna
    • Nápověda a pravé tlačítko
    • Zdravě a bezpečně
    • Kreslíme
    • Barva a tloušťka čáry
    • Kouzelný krok zpět
    • Tvary
    • Jak správně gumovat
    • Otevíráme soubory s obrázky
    • Pracujeme s částí obrázku
    • Kopírujeme
    • Průhledná barva
    • Ukládáme svojí práci
    • Otočíme a překlopíme obraz
    • Lupa

5. Učebnice Informatika pro 1. stupeň základní školy - VANÍČEK 1

Učebnice Kapitola 2,3 - str. 14-35

BŘEZEN

    5. Ovládání digitálního zařízení - 8.h

    • Píšeme jednoduché znaky
    • Alfanumerická klávesnice
    • Odstavce
    • Označujeme text, kopírování
    • Přesouváme a kopírujeme text
    • Píšeme znaménka
    • Obtékáme písmenka
    • Vkládáme obrázky do textu

5. Učebnice Informatika pro 1. stupeň základní školy - VANÍČEK 1

Učebnice Kapitola 5 - str. 46-59

DUBEN

    6. Práce ve sdíleném prostředí - 6.h

    • Využití digitálních technologií v různých oborech
    • Ergonomie, ochrana digitálního zařízení a zdraví uživatele
    • Propojení technologií, internet
    • Sdílení dat, cloud
    • Technické problémy a přístupy k jejich řešení
    • Uživatelské jméno a heslo
    • Osobní údaje

6. Učebnice Informatika pro 1. stupeň základní školy - VANÍČEK 1

Učebnice Kapitola 6,7,8 - str. 60-88

6. Metodika Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ

Učebnice str. 49-52

KVĚTEN

    7. Základy algoritmizace Emil 3 / Svět 2 - 8.h

    • Záznam příkazů
    • Záznamy s hromádkami příkazů
    • Čtení a zápis do tabulky
    • Úlohy s chybějícími příkazy
    • Řešení před vykonáváním
    • Opakování dvojic příkazů
    • Opakující se dvojice
    • Dvoj kartičky
    • Troj kartičky

7. Algoritmizace s využitím programu Emil 3 / 2

Pracovní sešit str. 17-29
Metodická příručka str. 44-75

ČERVEN

    7. Základy algoritmizace Emil 3 / Svět 3 - 8.h

    • Pořadí kladení dílků
    • Nástroj na otáčení dílků
    • Řešení před vykonáním
    • Otáčení dílků
    • Setkání s pamětí
    • Doplnění paměti
    • Programování s paměťmi

7. Algoritmizace s využitím programu Emil 3 / 3

Pracovní sešit str. 31-48
Metodická příručka str. 80-118




Tlačítko zpět